Maciej Schab. Menadżer, Doradca biznesowy i trener. Prawnik i politolog, absolwent studiów podyplomowych Master of Business Administration oraz Zarządzanie produkcją.18 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń z zakresu prawnych aspektów działalności przedsiębiorstw, a także w obszarach: zarządzania strategicznego, wdrażania zmian, rozwoju kompetencji menedżerskich.W latach 2000-2004 Prezes Krakowskiego Oddziału Federacji Konsumentów. Menedżer z doświadczeniem w pracy w działach audytu, kontroli wewnętrznej, sprzedaży. W latach 2014-2018 Dyrektor handlowy i prokurent w giełdowej spółce kapitałowej odpowiedzialny bezpośrednio za sprzedaż, zakupy, marketing, logistykę. Wykładowca przedmiotów biznesowych w kilku uczelniach wyższych (lata 2003-2018). Autor artykułów prasowych z zakresu zarządzania organizacjami.

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności w zakresie planowania i zarządzania procesem poważnych zmian w przedsiębiorstwie. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy poznają rozwiązania zwiększające efektywność projektów wdrożeniowych oraz wiedzę na temat sposobów pokonywania barier organizacyjnych przy implementowaniu nowych rozwiązań w ramach systemów zarządzania oraz poszczególnych procesów.

Program szkolenia

Wprowadzenie

  • Zmiana jako przedmiot zarządzania w przedsiębiorstwie
  • Pojęcie systemu zarządzania
  • Pojęcie procesu

Modele systemów zarządzania – uwagi ogólne

  • Model systemów zarządzania jako mapa drogowa wdrażania zmian
  • Przegląd wybranych modeli systemów zarządzania w kontekście profilu działalności różnych organizacji
  • Modele systemów zarządzania a narzędzia wdrażania

Czynniki determinujące wdrażanie zmian w przedsiębiorstwie

  • System zarządzania ryzykiem jako źródło sygnałów o konieczności wdrożenia zmian
  • Otoczenie rynkowe
  • Konkurencja
  • Parametry finansowe

Bariery dla wprowadzania zmian

  • Kultura organizacyjna
  • Dojrzałość procesowa organizacji
  • Postawy pracowników wobec zmian
  • Warunki ekonomiczne

Wdrażanie zmian – przygotowanie organizacji

  • Rola lidera zmian w procesie zarządzania zmianą
  • Organizacja zespołów projektowych przeprowadzających zmiany
  • Zarządzanie projektem wprowadzającym zmiany – aspekt procesowy

Proces wdrażania zmian w organizacji

  • Wprowadzanie zmian w organizacji – uwagi ogólne
  • Zaangażowanie pracowników w zmianę
  • Metoda 8 kroków wdrażania zmian

Zakończenie

  • Sesja pytań i dyskusja
  • Podsumowanie szkolenia

Ewaluacja

Efekty, korzyści dla uczestnika

Uczestnicy szkolenia osiągną następujące korzyści na poziomie wiedzy:

  • Uzyskają wiedzę na temat planowania i wdrażania zmian w przedsiębiorstwie.
  • Poznają obszary przedsiębiorstwa wymagające szczególnej obserwacji pod kątem potrzeby wdrażania zmian i doskonalenia organizacji.
  • Poznają dorobek naukowy i metodologię wdrażania poważnych zmian w organizacji.

Uczestnicy szkolenia osiągną następujące korzyści na poziomie umiejętności:

  • Uczestnicy zdobędą umiejętność planowania procesu wdrażania zmian w oparciu o obiektywne kryteria oceny działalności organizacji.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętność organizacji zespołów wdrożeniowych.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętność planowania i koordynowania projektów wdrożeniowych.
  • Uczestnicy będą umieli wybrać odpowiednie narzędzia do pokonywania oporów organizacyjnych przy wdrażania zmian.