AI w pracy JST – praktyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji

Zapraszamy Państwa na warsztaty onine

Termin: 28.05.2025 r. godzina 10.00 – 13.00

• Czas trwania: 3 godziny zegarowe (4 godziny dydaktyczne)
• Grupa: do 20 osób
• Miejsce: platforma zoom

Adresaci warsztatu

Wójtowie, Burmistrzowie, Prezydenci miast, Sekretarze oraz pracownicy administracji samorządowej (JST) odpowiedzialni za zarządzanie informacją, obsługę mieszkańców i rozwój organizacji.

Cel warsztatu

• Poznanie wydajnych technik współpracy z narzędziami AI (ChatGPT i inne).
• Usprawnienie procesów administracyjnych poprzez automatyzację wybranych zadań.
• Nabycie umiejętności bezpiecznego i etycznego wdrażania AI w JST.

Korzyści dla uczestników

• Zrozumienie potencjału AI w administracji publicznej.
• Praktyczne umiejętności tworzenia skutecznych promptów.
• Szablony i przykłady automatyzacji dokumentów (akty prawne, pisma, analizy).
• Wzrost efektywności pracy zespołów oraz lepsza komunikacja z mieszkańcami.

Zakres warsztatu

• Wprowadzenie do AI: Podstawy działania modeli językowych, aktualne trendy, przykłady w JST. Rozmowa wprowadzająca Tadeusz Królczyk, Rafał Kunaszyk (1h)
• ChatGPT jako osobisty asystent: Tworzenie i optymalizacja promptów, kontrola tonu wypowiedzi. Warsztat (45 min.)
• Automatyzacja dokumentów: Analiza i generowanie pism, raportów, prezentacji oraz danych tabelarycznych na bazie dokumentów JST i GUS. Case study + ćwiczenia (45 min.)
• Aspekty prawne i etyczne: RODO, prawa autorskie, ograniczenia, „praktyki zakazane”. Dyskusja (30 min.)

Metody dydaktyczne

Wykład z elementami dyskusji, ćwiczenia „hands‑on”, studia przypadków JST.

Materiały i wsparcie poszkoleniowe

• Kompendium promptów dla administracji (PDF).
• Checklisty wdrożeniowe.
• Dostęp do sandboxu ChatGPT na czas szkolenia.

Prowadzący:

JOANNA ALBERSKA. Trenerka ICT, prelegentka na konferencji edukacyjnej Lepsza Edukacja, której celem jest popularyzacja oraz praktyczne wykorzystanie technologii. Pasjonatka rozwiązań pozwalających osiągnąć jak najlepsze efekty na płaszczyźnie edukacji, aktywności zawodowej i prywatnej. Ekspert merytoryczny materiałów instruktażowych, twórca webinarów z zakresu zastosowania programów i aplikacji. Microsoft Innovative Educator Expert 2023-2024. Ponad 10-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla edukacji, administracji publicznej, biznesu oraz uczniów. Współpraca z organizacjami w ramach doradztwa technologicznego.
Obszary zainteresowań: Sztuczna inteligencja AI i aplikacje pozwalające podnieść efektywność osobistą i zawodową, e-learning, Microsoft 365, praca w chmurze.


TADEUSZ KRÓLCZYK. Obecnie pełni funkcję Wójta Gminy Ochotnica Dolna, w przeszłości przedsiębiorca. Specjalista w zakresie zastosowania nowoczesnych narzędzi, w tym sztucznej inteligencji (AI), w administracji publicznej oraz translatoryce. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego – językoznawca ze specjalnością translatoryka. W latach 2005–2008 pracował jako wykładowca akademicki, prowadząc zajęcia z zakresu translatoryki, teorii przekładu i praktyki tłumaczeniowej. Od 1998 roku zajmuje się w praktyce modelami językowymi i ich zastosowaniem w procesach translatorskich oraz automatyzacji przekładu. Założyciel i wieloletni prezes firm tłumaczeniowych, które istnieją i rozwijają się do dziś, obchodząc obecnie 25-lecie działalności na rynku usług językowych. Do 2018 roku również konsultant projektów biznesowych w zakresie strategii rozwoju i marketingu. Od 2018 roku pełni funkcję Wójta Gminy Ochotnica Dolna, wdrażając pionierskie projekty z zakresu cyfryzacji i zastosowania sztucznej inteligencji w pracy administracji samorządowej. Jest także koordynatorem Klastra Energetycznego „WZE Ochotnica”, w ramach którego wdrażane są innowacyjne technologie, w tym narzędzia AI do predykcji oraz zarządzania i bilansowania energii w środowisku lokalnym.Uczestnik wielu konferencji i paneli dyskusyjnych poświęconych energetyce i wykorzystania AI w administracji i biznesie. Gospodarz wizyt studyjnych, w tym zagranicznych z zakresu energetyki i nowych technologii.

Napisz, zadzwoń, zostaw kontakt, zapisz się

Opiekun szkolenia: Paulina Chronowska, 797 823 565, paulina.chronowska@eurokreator.eu

Cena obejmuje: 8 godzinny warsztat online, materiały szkoleniowe, certyfikat zgodny ze standardem Msues, możliwość indywidualnych konsultacji