Zastosowanie arteterapii, socjoterapii i psychodramy w pracy nauczyciela
Warsztaty
Zapraszamy Państwa na warsztaty
Termin: 12.05.2025 r. godzina 9:00-17:45
Uczestnicy poznają teoretyczne podstawy oraz praktyczne zastosowanie arteterapii, socjoterapii i psychodramy w edukacji. Nauczą się integrować techniki terapeutyczne w codziennej pracy z uczniami, rozwijać ich kreatywność, umiejętności społeczne oraz wspierać ich rozwój emocjonalny. Szkolenie umożliwi im prowadzenie zajęć z wykorzystaniem narzędzi arteterapeutycznych oraz dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb uczniów.
Opiekun szkolenia: Paulina Chronowska, 797 823 565, paulina.chronowska@eurokreator.pl
Program
Blok 1: Teoretyczne podstawy arteterapii, socjoterapii i psychodramy (3 godziny dydaktyczne)
• Definicja i znaczenie terapii poprzez sztukę, ruch i działanie
• Podstawy neurobiologiczne i psychologiczne działania arteterapii
• Socjoterapia – praca w grupie jako narzędzie edukacyjne
• Psychodrama – czym jest i jak ją wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą
• Możliwości zastosowania tych metod w edukacji
Przerwa (15 minut)
Blok 2: Metody i narzędzia pracy w praktyce edukacyjnej (3 godziny dydaktyczne)
• Twórcza ekspresja – techniki plastyczne, muzyczne i teatralne w edukacji
• Ćwiczenia z elementami psychodramy w pracy nauczyciela
• Praca grupowa i indywidualna z uczniem poprzez socjoterapię
• Studia przypadków – przykłady skutecznych interwencji
Przerwa (15 minut)
Blok 3: Planowanie i prowadzenie zajęć terapeutycznych w edukacji (2 godziny dydaktyczne)
• Tworzenie scenariuszy zajęć terapeutycznych z wykorzystaniem arteterapii, socjoterapii i psychodramy
• Organizacja pracy nauczyciela w klasie z wykorzystaniem metod terapeutycznych
• Ocena skuteczności zajęć i ich wpływ na uczniów
Przerwa (15 minut)
Blok 4: Walidacja wiedzy (2 godziny )
• Test wiedzy z zakresu arteterapii, socjoterapii i psychodramy
• Opracowanie scenariusza zajęć terapeutycznych jako zadania praktycznego
Prowadzący:
DAMIAN KUPCZYK. Pedagog, psycholog i terapeuta, specjalizujący się w edukacji włączającej, zdrowiu psychicznym dzieci i młodzieży oraz edukacji ekonomicznej. Pełni funkcję Prezesa Zarządu Czepczyński Family Foundation, gdzie realizuje projekty wspierające zdrowie psychiczne i edukację. Jest współautorem edukacyjnych projektów ABC-Ekonomii oraz ABC-Empatii, które mają na celu kształtowanie postaw społecznych i ekonomicznych wśród dzieci i młodzieży. Jako autor artykułów z zakresu edukacji ekonomicznej i włączającej, często dzieli się swoją wiedzą w mediach, a także podczas paneli dyskusyjnych i konferencji.