Maciej Schab. Menadżer, Doradca biznesowy i trener. Prawnik i politolog, absolwent studiów podyplomowych Master of Business Administration oraz Zarządzanie produkcją.18 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń z zakresu prawnych aspektów działalności przedsiębiorstw, a także w obszarach: zarządzania strategicznego, wdrażania zmian, rozwoju kompetencji menedżerskich.W latach 2000-2004 Prezes Krakowskiego Oddziału Federacji Konsumentów. Menedżer z doświadczeniem w pracy w działach audytu, kontroli wewnętrznej, sprzedaży. W latach 2014-2018 Dyrektor handlowy i prokurent w giełdowej spółce kapitałowej odpowiedzialny bezpośrednio za sprzedaż, zakupy, marketing, logistykę. Wykładowca przedmiotów biznesowych w kilku uczelniach wyższych (lata 2003-2018). Autor artykułów prasowych z zakresu zarządzania organizacjami.

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności w zakresie konstruowania i wdrażania modeli systemów zarządzania umożliwiających realizację celów strategicznych przedsiębiorstwa. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z szerokim wachlarzem rozwiązań pozwalających na wybór odpowiednich koncepcji sterowania różnymi procesami w przedsiębiorstwie oraz ich ewaluację.

Program szkolenia

Wprowadzenie

  • Model biznesowy a model systemu zarządzania
  • Modele procesów
  • Elementy modelu systemu zarządzania

Czynniki prawne determinujące kształt modelu systemu zarządzania

  • Czynniki prawne i pozaprawne
  • Forma prawna przedsiębiorstwa
  • System regulacyjne w obrębie działalności przedsiębiorstwa

Czynniki pozaprawne determinujące kształt modelu systemu zarządzania

  • Cele strategiczne i operacyjne przedsiębiorstwa
  • Struktura organizacyjna
  • Kultura organizacyjna
  • Poziom dojrzałości procesowej jako czynnik warunkujący efektywność modeli systemów zarządzania

Przegląd modeli systemów zarządzania

  • Modele w obszarze sprzedaży i dystrybucji
  • Modele w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
  • Modele w obszarze zarządzania produkcją
  • Modele w obszarze badań i rozwoju
  • Modele w obszarze marketingu
  • Modele w obszarze komunikacji
  • Modele w obszarze systemu kontroli zarządczej (wewnętrznej)

Konstruowanie modelu biznesowego

  • Analiza strategiczna jako punkt wyjścia do konstruowania modelu biznesowego
  • Określanie niezbędnych zasobów
  • Mapowanie procesów i projektowanie stanu przyszłego
  • Rejestracja modelu i przygotowanie planu wdrożenia

Implementacja modelu biznesowego

  • Określenie celów wdrożenia i wskaźników skuteczności (KPI)
  • System monitoringu procesu wdrożenia
  • Ewaluacja efektów wdrożenia
  • Ciągłe doskonalenie modelu biznesowego jako warunek rozwoju organizacji

Zakończenie

  • Sesja pytań i dyskusja
  • Podsumowanie szkolenia
  • Ewaluacja

Efekty, korzyści dla uczestnika

Uczestnicy szkolenia osiągną następujące korzyści na poziomie wiedzy:

  • Uzyskają wiedzę na wypracowanych przez naukę i praktykę modeli systemów zarządzania w różnych obszarach aktywności biznesowej przedsiębiorstwa
  • Uczestnicy poznają strukturę modeli biznesowych oraz narzędzia ich ewaluacji

Uczestnicy szkolenia osiągną następujące korzyści na poziomie umiejętności:

  • Uczestnicy zdobędą umiejętność oceny przedsiębiorstwa pod kątem możliwości wdrożenia nowych modeli biznesowych
  • Uczestnicy zdobędą umiejętności identyfikacji i oceny czynników determinujących kształt modelu biznesowego
  • Uczestnicy zdobędą podstawowe umiejętności projektowania i wdrażania modeli biznesowych w małych i średnich organizacjach