Tomasz Klekowski Ekspert ds. transformacji cyfrowej, były dyrektor regionalny Intel Corporation EMEA
Ekspert i popularyzator tematyki cyfrowej transformacji gospodarki i wpływu technologii na społeczeństwo. Były dyrektor w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki w firmie Intel odpowiedzialnym za rozwój rynku i marketing w segmentach technologii Data Center i Internetu Rzeczy. Poprzednio Tomasz Klekowski pełnił funkcję dyrektora regionalnego na Europę Centralną i Wschodnią w Intel Corporation. Związany z branżą IT od 1994 roku.
Tomasz Klekowski działa na rzecz branży IT, będąc Członkiem Zarządu Konfederacji Lewiatan i Związku Pracodawców Technologii Cyfrowych Lewiatan od 2011 roku. Jest również członkiem Kolegium Rektorskiego Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki.

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat procesu wdrażania zmian technologicznych w organizacjach. Szczególny nacisk zostanie położony na poprawną diagnostykę potrzeb i zdolności organizacyjnych przedsiębiorstwa jako głównych czynników decydujących o celowości i zakresie wyboru oraz wdrożenia nowych technologii cyfrowych.

Program szkolenia

Wprowadzenie

  • Transformacja cyfrowa – pojęcie i zakres rozumienia
  • Transformacja cyfrowa a przemysł 4.0
  • Transformacja cyfrowa a marketing 4.0

Korzyści i ryzyka związane z transformacją cyfrową przedsiębiorstw

  • Zmiana systemów pracy i nadzoru
  • Komunikacja z klientami i pozostałymi interesariuszami
  • Przetwarzanie danych i bezpieczeństwo informacji
  • Ochrona własności przemysłowej przedsiębiorstwa
  • Różne aspekty cyberbezpieczeństwa
  • Zróżnicowanie kompetencyjne pracowników w obszarze nowych technologii

Diagnoza potrzeb przedsiębiorstwa w obszarze transformacji cyfrowej

  • Analiza celów strategicznych organizacji w kontekście niezbędnych zasobów ludzkich i cyfrowych
  • Analiza modeli rynkowych stosowanych przez bezpośrednią i dalszą konkurencję
  • Analiza wewnętrznych potrzeb przedsiębiorstwa (oczekiwania pracowników i menedżerów)
  • Analiza dojrzałości procesowej jako podstawa do opracowania strategii transformacji cyfrowej organizacji

Przygotowanie planu transformacji cyfrowej

  • Ogólne zasady i narzędzia wdrażania zmian organizacyjnych
  • Główne bariery dla transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwie
  • Wybór zespołów projektowych i ustalenie reguł współpracy
  • Przegląd i wybór dostępnych technologii cyfrowych
  • Analiza finansowa kosztów transformacji cyfrowej
  • Plan rozwoju kompetencji pracowników w obszarze stosowania technologii cyfrowych

Transformacja cyfrowa – proces wdrożenia nowych technologii

  • Harmonogram i ewaluacja postępów wdrożenia
  • Walidacja efektywności wdrożenia
  • Doskonalenie procesów jako reakcja na błędy i niedoskonałości planowania
  • Typowe błędy na etapie planowania i wdrożenia technologii cyfrowych

Zakończenie

  • Sesja pytań i dyskusja
  • Podsumowanie szkolenia
  • Ewaluacja

Efekty, korzyści dla uczestnika

Uczestnicy szkolenia osiągną następujące korzyści na poziomie wiedzy:

  • Uzyskają wiedzę na temat szans i zagrożeń wynikających z wdrażania technologii cyfrowych
  • Uczestnicy zapoznają się z najczęstszymi ograniczeniami zewnętrznymi i wewnętrznymi powodującymi brak skuteczności transformacji cyfrowej
  • Uczestnicy poznają narzędzia służące doskonaleniu kompetencji pracowników uczestniczących w transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa

Uczestnicy szkolenia osiągną następujące korzyści na poziomie umiejętności:

  • Uczestnicy będą mieć umiejętności w zakresie stosowania narzędzi dojrzałości procesowej przedsiębiorstwa pozwalające zdiagnozować potrzeby organizacji w zakresie technologii cyfrowych
  • Uczestnicy będą potrafili stosować narzędzia oceny otoczenia biznesowego w celu diagnozy pozycji rynkowej organizacji uwarunkowanej stosowanymi rozwiązaniami cyfrowymi
  • Uczestnicy będą mogli planować i koordynować procesy transformacji cyfrowej w przedsiębirostwie